
6 aylık bir çalışmada 96 obezite hastası kişinin katılımıyla
yapılan araştırmada her gün zayıflamayla ilgili 2 tweet okuyan kişilerin kilo
kaybettiği tespit edildi. Bu kişileri iki gruba ayıran araştırmacılar, bir
grubun twitterdan zayıflamayla ilgili iletiler okumalarına izin verirken
diğerlerine twitter hesabı açmadı. Twitterda ileti okuyan grubun zayıfladığı
gözlemlendi.
Sosyal medyanın kilo kaybı sürecindeki iradeye etkisi de
böylece kanıtlanmış oldu.
KALORİYİ DE BURADAN HESAPLAYIN
Mikro blog sitesi Twitter, zayıflamak isteyenleri kalori
hesabıyla uyararak bilgi veriyor. Dijital iletişim ajansı Krombera tarafından
geliştirilen Twitter uygulaması TwitCalorie, kullanıcıların besinlerin kalori
değerlerini anında ve kolaylıkla öğrenerek günlük kalori değeri takiplerini
yapabilmelerini sağlıyor. Çeşitli içeceklerden temel gıdalara ve fast food
zincirlerinin mönülerine kadar oldukça zengin bir içeriğe sahip olan
TwitCalorie uygulamasına twitter.com/TwitCalorie adresinden ulaşılabiliyor. Besinlerin
kalorini değerlerini öğrenmek için @TwitCalorie'yi mention etmek ve yiyecek ya
da içeceğin adını yazmak yeterli oluyor. Örneğin levreğin kalori değerini
öğrenmek için '@Twit- Calorie levrek' yazıldığında, uygulama anında 'levrek, 45
cal, (1 porsiyon 60 cal (120 gr)' şeklinde tweet olarak yanıt veriyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder