
Fortune 500 listesinde yer alan şirketleri kapsayan bir
araştırma, beş sosyal medya ağı kullanan çalışanların satış yapma ve müşteri
hizmetleri kontrolünde çok daha başarılı olduğunu gösterdi.
Kullandığınız sosyal ağ sayısı ne kadar fazlaysa,
işyerindeki başarınız da o kadar artabilir. Fortune 500 listesindeki şirketler
üzerinde araştırmalar yapan Evolv’un hazırladığı rapor, sosyal medyaya bağlı
çalışanların daha üretken olduğunu ortaya çıkardı.
Kullanılan sosyal ağ sayısıyla üretkenlik arasında doğrudan
bağlantı bulunduğunu belirten araştırma, mesai saatlerinde çalınların genelde
dört sosyal medya ağına girdiklerini belirtti. Facebook, Twitter, Pinterest
veya LinkedIn gibi sayfaları düzenli olarak kullanan çalışanların, satışlarda
daha başarılı olduğu ve müşteri hizmetlerinde daha hızlı hızlı ve iyi tepki
verdikleri anlaşıldı.
Sosyal ağ kullanan çalışanların üretkenliği, kullanmayanlara
kıyasla daha fazla iken, çalışma süreleri de belirgin bir şekilde yüksek çıktı.
Mashable sitesinin haberine göre, sosyal ağlara bağlı
yaşayan çalışanlar ortalama 94 gün çalışırken, sosyal ağlardan uzak kalanlar 83
günlük görev süresi ortaya koydu.
PERFORMANS SOSYAL AĞLARLA ARTIYOR
İstatistikler, beş sosyal ağ kullanan kişilerin, dört sosyal
ağ kullananlara kıyasla az da olsa daha başarılı olduğunu gösterdi.
Beş sosyal ağ kullananlar, şatışları yönetme ve müşteri
hizmetlerinde sırasıyla yüzde 1,5 ve yüzde 2.8 oranında daha başarılı oldu. Ortalama
görev süreleri ise 92 gün olarak belirdi.
Evolv, sosyal medya ağlarının iş performansı üzerindeki
etkisini ‘bilgisayar okur-yazarlığı’na bağladı. Bir diğer faktör ise
çalışanların daha sosyal hale gelmesiyle müşteri ve iş ilişkilerinde
kendilerini geliştirmesi olarak ifade edildi.
Rapor, sosyal medyanın sadece zaman öldürmek değil,
çalışanlar için performans artırıcı bir etkisi olduğunu gözler önüne sermiş
oldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder